UW SITUATIE
Bij een scheiding kunnen de emoties hoog oplopen, de toekomst voelt onzeker en u vraagt zich af hoe dat straks moet met de kinderen, de financiën en het huis?
HAALBAARHEID
Bij de meeste banken kunnen klanten pas over de hypotheek komen praten als het convenant klaar is. Wij zorgen er voor dat de afspraken die jouw klanten maken voldoen aan de eisen. Wij garanderen dat het convenant van onze klanten niet herzien hoeft te worden. Wat wij berekenen tijdens de scheiding, is gegarandeerd een oplossing die financieel mogelijk is.
Echtscheidingsbemiddeling helpt u om samen goede afspraken te maken voor de toekomst. Het gaat verder dan mediation. Mediation is een vorm van conflictbemiddeling. Via onze partner, geven wij onze klanten ook inhoudelijke informatie en inzichten en helpt u de gevolgen van uw keuzes te overzien.
SAMENWERKEN
Om de scheiding zo goed mogelijk te laten verlopen werken wij samen met een echtscheidingsbemiddelaar. Want een scheiding raakt kinderen soms nog wel meer dan hun ouders. Hoe ziet hun leven er straks uit? Kinderen betrekken de scheiding vaak op zichzelf. Ze voelen zich soms verantwoordelijk voor het uit elkaar gaan van hun ouders. Zowel voor onze klanten als voor de emoties en belangen van hun kinderen is er ruimte in ons scheidingstraject. Onderdeel van het traject zijn ouderschapsplan, kinderalimentatie en een kindgesprek.
Onze partner geeft u advies en legt uit welke consequenties de keuzes van u en uw (ex)partner hebben. De gemaakte afspraken worden vastgelegd in het convenant én in het ouderschapsplan. In heldere taal en juridisch correct. Bent u het helemaal eens met de afspraken? Dan ondertekent u het convenant en regelen wij de verdere afhandeling. De gemaakte afspraak brengt onze partner in praktijk en regelt daarbij ook de gang naar de rechtbank en de inschrijving bij de gemeente.
ANDEREN OVER ONS
Hebben van uw diensten veel gebruik mogen maken. Deze diensten waren in klinkklare taal uitgelegd. Daar waar wij ondersteuning nodig hadden, was deze ook altijd aanwezig. Zowel telefonisch als in de persoon zelf. Hetgeen wij als zeer vertrouwd ervaren hebben en eigenlijk nog doen. Laat ook iedereen die mij om advies vragen jullie adresgegevens achter. Wij hebben dan ook nagenoeg alles geregeld, zodat we in de toekomst met veel minder zorgen mogen doorbrengen.
A.B. te Karken Heinsberg DOnze ervaring met Soeverein bij de bemiddeling tijdens de koop van ons eerste huis was positief. Zeker gezien het voor beide partijen een nieuwe ervaring was. Tijdens dit proces is er door de contactpersoon bij Soeverein goed overleg geweest met ons over o.a. de keuze van verschillende hypotheekverstrekkers en de voor- en nadelen van elke hypotheekverstrekker/hypotheek/verzekering. Daarnaast werd er altijd tijd gemaakt voor vragen en hier correct en snel op gereageerd. Gedurende de periode heeft onze contactpersoon ons op een fijne manier op de hoogte gehouden van de vordering van de hypotheekaanvraag en de ontwikkeling van de rentestand, dit was een pluspunt. Ondanks bovenstaande positieve punten zijn we van mening dat enkele zaken redelijk laat afgehandeld waren, of wij waren er laat van op de hoogte (bijv. regeling bankgarantie, was op de laatste dag rond). Daarnaast was er soms onduidelijkheid over bepaalde documenten (zoals invullen handtekeningformulier bank), dit had beter uitgezocht mogen worden. Bij het tekenen van de aktes kwamen wij op de hypotheekofferte nog de oorspronkelijke rentestand tegen, zonder een vermelding dat dit niet de definitieve rente zou zijn. Gelukkig kregen we binnen enkele minuten van Soeverein een bevestiging dat dit in orde was. Al met al zijn we tevreden over de manier waarop Soeverein gehandeld heeft, we zullen Soeverein zeker aanbevelen.
B.H. te Eindhoven NL